It’s showtime bij Apple

Apple heeft wel ervaring als het erom gaat de spanning op te bouwen voor een nieuw product. Dat lukte perfect bij de introductie van de iPhone en later ook bij de iPad. Ook in 2019 gaat Apple weer proberen om de wereld te verrassen. Voor het komende evenement waarop het grote nieuws zal worden aangekondigd, zijn niet alleen journalisten uitgenodigd met als vakgebied tech, maar ook de toppers op het gebied van het schrijven over entertainment. Dat maakt duidelijk waar kenners al een tijdje over spraken. Apple lijkt zich te gaan begeven op het gebied van de streaming video en wordt daarmee een concurrent van Netflix, Videoland en Amazone Prime video. Volgens de geruchten heeft Apple niet de minsten benaderd in de wereld van het entertainment. Naar verluidt zouden Oprah Winfrey, Steven Spielberg en Jennifer Anniston als druk in de weer zijn om programma’s te maken voor de nieuwsdienst van Apple. Dat Apple zich ook regelmatig meldt in Hollywood maakt duidelijk dat men zich zowel op series als op speelfilms wil gaan richten.
Apple Music als voorbeeld
Apple kan bogen op het enorme succes dat het bedrijf wist te realiseren bij het uitrollen van Apple Music. Door een uitgekiende reclameactie bij gebruikers van de apparaten van de beursgigant wist men in korte tijd uit te groeien tot de grootste leverancier van muziek op abonnementsbasis in de VS. Apple heeft 40 miljoen abonnees weten te vergaren in een wereld waar het aanbod zeker niet beperkt valt te noemen. Wereldwijd is Apple inmiddels nummer 2 op dit gebied en hoeft het slechts Spotify voor zich te dulden. Toch vragen kenners van de wereld van streaming video zich af hoe Apple denkt een plaats te veroveren op een markt waar Netflix al een vaste positie heeft ingenomen. De muziekwereld had zich al neergelegd bij het feit dat streaming de toekomst zou zijn om geld te verdienen in deze industrie. In de filmindustrie ligt dat momenteel nog duidelijk anders. Afspraken moeten nog vaak per film of serie worden gemaakt en lopen ook maar gedurende korte tijd. Netflix heeft dit probleem ondervangen door Originals te maken, eigen producties die men zo lang kan gebruiken als men zelf wil. Ook Amazon heeft een eigen filmstudio opgetuigd.
Wat Apple te bieden heeft, zal binnenkort moeten blijken. Denkt u dat Apple ook van streaming video een doorslaand succes zal maken? Bij de betrouwbare online brokers op deze site kunt u diverse beleggingsproducten kopen ten behoeve van uw portefeuille.